close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רומא הקלאסית מה חשוב לדעת?

מערכת שורשטז שבט, תשפב18/01/2022

רומא היא עיר של הרבה פנים. יש לה היסטוריה עשירה ומגוונת שניתן לראות במבנים ובאנדרטאות הפזורים ברחבי העיר. זהו גם מרכז חשוב לאמנות ותרבות, כמו גם עסקים ופיננסים

תגיות:

מאמר זה יציג כמה מהאטרקציות המפורסמות ביותר ברומא, ממוזיאונים דרך ציוני דרך ועד רחובות קניות. אנו גם ניתן לכם כמה טיפים על מה לעשות ברומא, מאוכל ועד חיי לילה.
רומא היא עיר עם הרבה מה להציע. זוהי עיר עתיקה עם היסטוריה עשירה. יש הרבה דברים לראות ולעשות ברומא, מהקולוסיאום ועד לעיר הוותיקן.

במאמר זה נסקור כמה מהאטרקציות המפורסמות ביותר ברומא ומה כדאי לעשות שם.

הפורום הרומי היה אחד המרכזים הגדולים של החיים הציבוריים הרומיים במשך מאות שנים. זה היה חלל פתוח גדול מוקף אכסדראות

שלאורכן חנויות ומשרדים שבהם אנשים יכלו לנהל את עסקיהם מבלי שיפריעו להם שמש או גשם.

מאמר זה יסקור כמה מהאטרקציות המפורסמות ביותר ברומא ומה כדאי לעשות שם.

כמה מהאטרקציות הפופולריות ביותר ברומא הן: הקולוסיאום, הפנתיאון, מוזיאון הוותיקן ומזרקת טרווי.

ההיסטוריה של הקולוסיאום
הקולוסיאום הוא אמפיתיאטרון עתיק במרכז העיר רומא. זהו אחד המבנים המפורסמים בעולם.

הקולוסיאום נבנה על ידי הקיסר אספסיאנוס ובנו טיטוס שרצו לבנות אנדרטה שתהיה גדולה וטובה יותר מכל בניין אחר ברומא. הקולוסיאום נחנך ב-20 בספטמבר 80 לספירה עם 100 ימים של משחקים, מופעים וחגיגות.

הרומאים אהבו לראות גלדיאטורים נלחמים עד מוות. הם גם נהנו לצפות בחיות נשחטות לשם השעשוע שלהן. הקולוסיאום שימש למטרות אלו עד שננטש בשנת 404 לספירה עקב חוסר עניין מהציבור.

הקולוסיאום הוא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר ברומא. הרומאים בנו אותו בשנת 72 לספירה כדי לארח חגיגות ניצחון וכמקום למופעי ציבור.

הקולוסיאום נקרא במקור האמפיתיאטרון הפלבי והוא הוזמן על ידי הקיסר אספסיאנוס, שרצה מקום מרהיב עבור העם הרומי לראות מופעי ציבור.

בשנת 80 לספירה, טיטוס השלים את בניית הקולוסיאום לאחר מות אביו. הוא נחנך עם מאה ימים של משחקים שנמשכו עד להשמדתו בשנת 404 לספירה.

הקולוסיאום ברומא הוא אטרקציה שחובה לראות וסמל להיסטוריה הרומית. הוא נבנה בשנת 70 לספירה ושימש למשחקי גלדיאטורים, ציד בעלי חיים, הוצאות להורג פומביות, שחזורים של קרבות מפורסמים ודרמות המבוססות על מיתולוגיה קלאסית.

הקולוסיאום ידוע גם בשם האמפיתיאטרון הפלבי על שם השושלת הפלבית שבנתה אותו. הוא הושלם בשנת 80 לספירה על ידי הקיסר טיטוס. בניית הזירה ארכה 10 שנים וההערכה היא כי 80,000 איש עבדו על בנייתה.

מזרקת טרווי מה צריך לדעת
מזרקת טרווי היא אחת האטרקציות המפורסמות ביותר ברומא. הוא מוקף בפיאצה יפהפיה עם בתי קפה וחנויות. המזרקה ממוקמת בקצה גבעת קווירינאלה.

המזרקה הוזמנה בשנת 1732 על ידי האפיפיור קלמנס ה-12, שרצה לבנות מקור מים עבור תושבי רומא. האדריכל ניקולה סאלבי תכנן אותו כדי לייצג את טריטון, אל הים המיתולוגי, שנאמר כי יצר מקורות מים עם קונכיית הקונכייה שלו.

למזרקה שלושה חלקים עיקריים: גומחה מרכזית ובתוכה אובליסק; שני סטים של ארבעה פסלי אבן המתארים אלי נהר מכל צד; ושתי סטים של ארבעה פסלי אבן המתארים אלי ים מכל צד.

מזרקת טרווי היא אחת האטרקציות המפורסמות ביותר ברומא. זוהי אטרקציית חובה לתיירים המבקרים ברומא.

היא ממוקמת בצומת של שלושה כבישים והיא אחת המזרקות המפורסמות ביותר ברומא. הוא נבנה בשנת 1732 על ידי ניקולה סלבי בעזרת האדריכל ניקולה מיצ'טי והפסל פייטרו בראצ'י.

המזרקה נמצאת בקצה אמת המים שנבנתה כדי להביא מים לרומא במרחק של כ-20 קילומטרים, ליד אגם ברצ'יאנו.

מזרקת טרווי היא אטרקציה שחובה לראות ברומא. הוא נבנה בשנת 1762 וזו אחת המזרקות המפורסמות בעולם. למזרקה היסטוריה מעניינת מאוד ואגדות רבות מקיפות את בנייתה.

המזרקה ממוקמת בקצה Via del Tritone, ליד פיאצה ברבריני. הוא תוכנן על ידי ניקולה סלבי ונבנה על ידי ג'וזפה פאניני, פייטרו בראצ'י, קרלו פונטנה וגספר לואיג'י מונטנארי.

כדאי לשים לב שמזרקת טרווי היא לא רק אטרקציה תיירותית אלא גם חלק חשוב מהתרבות הרומית מכיוון שסובבות אותה אגדות רבות. האגדה המפורסמת ביותר אומרת שאם תזרוק מטבע למזרקה תחזור לרומא יום אחד.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה